(?)

Op deze pagina zullen verhalen over Homestuck komen te staan. Ook al weet je niet wat Homestuck is zijn deze verhalen nog steeds leuk.  Er komen steeds nieuwe verhalen bij dus blijf kijken!

Alternia

Ergens in een ander universum is er een planeet. Deze planeet heet Alternia. De planeet is bevolkt door de trollen. Dit zijn niet de grote, harige, stinkende wezens uit sprookjes. Nee, het zijn wezens met een heel andere leefwijze dan ons.

De trollen zien er eigenlijk best wel hetzelfde uit als ons. Maar er zijn een paar grote, grote verschillen. Ten eerste hebben zij een lichtgrijze huid. In het geval van een regenboogdrinker is de huid gloeiend wit. Ook hebben de trollen gele nagels. De ogen van een trol zijn ook anders. De sclera, het witte deel van een oog, is bij een trol geel. De iris en pupil zijn zwart. Naarmate een trol ouder wordt, zal de iris de kleur van zijn of haar bloed aannemen. Trollen hebben altijd zwart haar, maar sommigen verven stukjes. Vaak is dit haar warrig. Ook zijn de lippen van een trol zwart, en hebben de meesten zeer scherpe tanden. Maar, naast de grijze huid, scherpe tanden, zwarte lippen, het zwarte haar en de gele ogen en nagels is er een ding wat de meesten onmiddelijk opmerken: de hoorns. Elke trol heeft twee hoorns. In sommige gevallen hebben ze meer dan twee hoorns, maar twee is normaal. Deze hoorns kunnen verschillende vormen hebben, van de hoorns van een ram of vier puntige hoorns tot hoorns in de vorm van kattenoren, het is er allemaal. Deze hoorns hebben drie kleuren. Onderaan de hoorn is hij donkeroranje. In het midden is hij normaal oranje, en bovenaan is hij geel. De hoorns zijn licht gevoelig, en kunnen met brute kracht gebroken worden. Hoorns groeien gewoon, dus een gebroken hoorn kan weer aangroeien.

Trollen volgen een ingewikkeld kastesysteem, gebaseerd op de kleur bloed. Al deze kleuren zijn ingedeeld op een schaal: het hemospectrum. Er zijn twaalf hoofdkleuren, maar er zijn veel afwijkingen. De eerste en laagste kleur op het hemospectrum is donkerrood. Trollen met deze kleur bloed worden vaak als rotzooi beschouwd. Ze hebben daarintegen wel een grotere kans om psychische krachten te bezitten. Na donkerrood volgt bruin. Trollen met bruin bloed hebben ook vaak psychische krachten. De derde kleur in het hemospectrum is geel. Dit is geen felle kleur maar eerder donkergeel. Net als bij bruin en donkerrood bloed hebben de trollen met geel bloed vaak psychische krachten. Na geel is limoengroen aan de beurt. Deze kleur bloed bracht bijna altijd sterke psychische krachten met zich mee. Dit werd door de Keizerin gezien als bedreiging, dus heeft ze elke trol met limoengroen bloed laten doden. Ze zijn waarschijnlijk uitgestorven, maar er zijn misschien nog trollen die gevlucht zijn. Limoengroen bloed is ook de grens voor psychische krachten in de meeste gevallen. Soms zijn er trollen die hoger bloed hebben en psychische krachten. Olijfkleurig bloed is de volgende kleur. Deze trollen hebben vaak geen psychische krachten meer, en zijn niet al te rijk, maar kunnen wel nog goed leven. Hierna komt het jadekleurige bloed. Deze kleur is heel zeldzaam, en trollen met deze kleur bloed moeten vaak voor de Moederlarve werken. In tegenstelling tot andere trollen kunnen ze vaak ook tegen het zonlicht op Alternia. Als een trol met jadekleurig bloed sterft, word zij of hij vaak een regenboogdrinker. Dit is de Alterniaanse versie van een vampier. Na deze kleur komt groenblauw bloed. Deze kleur behoort tot de hogere kant van het hemospectrum, al behoort de kleur nog steeds tot de middelkaste. Hierna volgt kobalt. Deze kleur is de hoogste kleur van de middenkaste. Huizen, of korven zoals ze op Alternia heten, zijn bij deze kleur vaak kleine kastelen. De eerste kleur van de hoge kaste is donkerblauw. Trollen met deze kleur bloed hebben vaak veel geld. De volgende kleur, donkerpaars, is vaak erg rijk. Trollen met deze kleur wonen altijd aan zee, omdat hun lusus in het water leeft. Na donkerpaars volgt violet. Vanaf deze kleur hebben de trollen kieuwen, al lijken deze meer op vinnen. Zij kunnen onderwater en bovenwater leven, maar ze leven bijna altijd onderwater samen met hun lusus. Trollen met violetkleurig bloed zijn zeer rijk. De hoogste kleur is purper. Dit is een ongelofelijk zeldzame kleur. Net als bij violet bloed hebben deze trollen kieuwen en leven ze onderwater.

Trollen hebben geen ouders. Als een trol oud genoeg is, zal hij of zij gedwongen worden een emmer te vullen met zijn of haar matesprit en kismesis. De emmers worden naar de Moederlarve gebracht, die het genetische materiaal in de emmers gebruikt om jonge larven te produceren. Deze larven hebben een lichaam het kleur van hun bloed, maar hun hoofden zien er uit als dat van een trol. Hun hoorns zijn nog klein. Als de larven de grot van de Moederlarve verlaten, zullen ze een moeilijke opdracht moeten volbrengen. Als dit gelukt is zal een lusus de jonge trol uitkiezen. Een lusus naturae, of lusus, is een wezen met een compleet wit lichaam. Ze kunnen van vorm verschillen. Sommigen zien er bijvoorbeeld uit als een kleine stier met vleugels, terwijl anderen er uit kunnen zien als een grote kat met twee monden. De lusus dient als verzorger, maar in ruil moet een trol zijn lusus weer verzorgen. Als een lusus sterft moet de trol voor zichzelf zorgen. Dit kan soms lastig zijn. Een lusus heeft hetzelfde bloed en geslacht als de trol waar hij bij hoort.

Als een trol eindelijk een lusus heeft zal hij of zij een naam, symbool en korf krijgen. De namen van trollen volgen een strikt schema: zes letters voor de voornaam, zes letters voor de achternaam.  Als een lusus zijn trol gekozen heeft zijn de eerste geluiden die hij maakt de naam. Zo kiest een lusus de naam. Ook zal een trol een symbool krijgen. Dit symbool past vaak bij de naam en hoorns van de trol. Dit symbool wordt door een trol, in zijn bloedkleur, op de kleding gedragen. Ook zal een trol een plek mogen kiezen waar zijn korf wordt gebouwd. Een korf is een huis, en hoe groot het is hangt af van de kleur bloed. Een trol met purper bloed zal bijvoorbeeld in een groot paleis kunnen wonen, terwijl een trol met donkerrood bloed een klein hutje zal krijgen. Een trol hoeft niet zijn eigen korf te bouwen maar ontwerpt hem wel. De speciale robots zullen de korven bouwen.

Trollen zijn zeer gewelddadig. Op Alternia is het mogelijk om iemand gewoon te doden, maar dan moet je niet verwachten er levend mee weg te komen. De Subjuggulators, een groep trollen met donkerpaars bloed, zorgen er bijvoorbeeld voor dat de lagere kastes geen problemen veroorzaken. Ook zal een trol met violet bloed eerder een trol met kobalt bloed mogen doden dan een trol met bruin bloed. De trol met bruin bloed wordt dan waarschijnlijk meteen gedood.

Trollen zijn nachtwezens. Dit komt door het feit dat de zon op Alternia erg fel is. Een paar seconden direct in de zon staren kan al een trol verblinden. Trollen met jade bloed kunnen beter tegen de zon dan anderen. Overdag slaapt een trol in een recuperacoon. Dit is een bed. Het heeft de vorm van een kokon, en is gevuld met een speciaal soort slijm. Dit slijm zorgt ervoor dat een trol minder last heeft van de nachtmerries die zonder het slijm zijn nachtrust kwellen. Het slijm heeft een sterk kalmerende werking. Het is de bedoeling om in het slijm te slapen, maar het is mogelijk om er van te eten. Dit kan ernstig gewelddadige trollen rustig maken, maar het is rampzalig voor de ontwikkeling en kan ervoor zorgen dat, als het slijm op is, de trol een grote woedeuitbarsting krijgt.

Bij de vier laagste bloedkleuren komen psychische krachten vaak voor. Dit kan bijvoorbeeld telekinese of telepathie zijn. Ook pyrokinese is een mogelijke kracht. Er is een groot aantal krachten mogelijk. Heel soms heeft een trol met bloed hoger dan limoengroen psychische krachten, maar dit is zeldzaam en vaak zijn die krachten zwakker dan bij een trol met donkerrood, bruin, geel of limoengroen bloed.

Alternia heeft een keizerin als leider. Zij heeft purper bloed, en is erg machtig. Omdat ze bang was dat iemand haar van de troon zou stoten, heeft ze alle volwassenen verbannen. Als een trol volwassen wordt moet hij of zij voor de Keizerin werken. De Keizerin is in haar ruimteschip op zoek naar nieuw planeten te veroveren. Alternia is dus een planeet waar alleen kinderen leven.

Op Alternia wordt leeftijd niet in jaren opgeschreven maar in vegen. Een veeg is ongeveer twee jaar. De maximumleeftijd van een trol hangt af van de bloedkleur. Een trol met donkerrood bloed leeft waarschijnlijk ongeveer dertig jaar, terwijl de Keizerin nu al meer dan tweehonderd jaar oud is. Trollen en hun lusus worden niet begraven, ze worden buiten neergelegd voor de wilde dieren.

Trollen houden niet van mode. Vaak dragen trollen zwarte kleding met hun symbool in hun bloedkleur. Maar mode hangt ook van kaste af. Een trol met purper bloed kan een kleurrijke jurk dragen met veel sieraden, terwijl een trol met donkerrood bloed slechts een zwart t-shirt en broek kan krijgen.

Trollen maken gebruik van een ingewikkeld concept: voorouders.  Een trol heeft vaak een voorouder, een trol die honderden jaren voor hem of haar leefde en hetzelfde symbool heeft. Zij hebben ook dezelfde bloedkleur, hoorns en geslacht. Het is heel zeldzaam dat een trol iets te weten komt over zijn voorouder. Dit is zelfs zo zeldzaam dat veel trollen er niet in geloven.

Uiteindelijk zijn de trollen dus een interessante soort, met veel ingewikkelde dingen in hun cultuur. Elke trol is anders.

SBURB - Wat is wat?

Skaianet, een Amerikaans bedrijf, heeft zojuist een spel ontwikkeld wat volgens hen ''een doorbraak in de technologie'' is. Populaire tijdschriften zoals GameBro vinden het maar niks. Als je dit spel speelt zijn er veel belangrijke termen die je zal moeten begrijpen en kennen. Dus laten we beginnen met de grote lijst!

Cruxtruder - Deze machine heeft een grote buis aan de bovenkant. Om er gebruik van te maken moet je eerst met een zwaar voorwerp het deksel van de buis er af slaan. Bij de eerste keer komt er een Kernelsprite vrij. De Cruxtruder maakt Cruxite Dowels.

Totem Lathe - Deze machine kan een Cruxite Dowel omzetten in een Totem. Dit doe je door een Punched Card in het goede vak te doen en vervolgens een Cruxite Dowel in de Totem Lathe te zetten.

Alchemiter - Het kernpunt van het Alchemy-systeem. Door hier een Totem in te zetten kun je een voorwerp maken. Dit kost alleen wel Grist. Het is mogelijk om andere dingen aan te sluiten op de Alchemiter om hem efficiënter te maken.

Punch Designix - Door een code in te voeren en een kaart van je Sylladex hier in te steken kun je een Punched Card maken. Achterop de kaart staat de code voor het voorwerp, maar je kunt ook experimenteren door andere codes in te voeren.

Alchemy - Dit systeem is een van de belangrijkste elementen van SBURB. Door het combineren van twee Punched Cards kan een nieuw voorwerp gemaakt worden. Er zijn twee manieren om dit te doen. De eerste manier is om een Punched Card met twee codes te maken. Dit doe je door her Punch-proces twee keer te doen, met verschillende codes. De andere manier is om twee Punched Cards op elkaar te leggen. De eerste manier zorgt voor meer gaatjes, de tweede voor minder. Dit zijn de AND en OR manieren, aangegeven met symbolen. && voor AND en || voor OR.

Grist - Deze edelsteen-vormige dingen kun je verkrijgen door monsters te doden. Ook kun je een voorwerp in Grist omzetten. Je hebt dit nodig om te bouwen en machines te plaatsen, maar ook is het nodig bij Alchemy.

Kernelsprite - Een Kernelsprite is wat vrijkomt bij het openmaken van de Cruxtruder. Voor je het Medium betreedt moet je iets in de Kernelsprite doen, anders kan je het spel niet meer winnen. Nadat je het Medium betreedt zal de Kernelsprite zich splitsen in een Kernel en een Sprite. De Kernel zal naar Skaia vertrekken, waar hij zorgt voor meerdere aanpassingen. De Zwarte en Witte Koningen zullen door hun staf veranderen, terwijl de Zwarte en Witte Koninginnen door hun ringen veranderen. Dit geeft ze een aantal kenmerken van het ding dat in de Kernelsprite gedaan werd. Ook zullen de monsters die kenmerken krijgen. De Sprite ziet er uit als een geest, en kan advies geven. Ook kan de Sprite vechten.

Denizen - Je komt dit wezen pas laat in het spel tegen, en het is wel duidelijk waarom. Elke speler krijgt een eigen Denizen. Ze leven in grote paleizen, waar je ze kunt doden of met ze praten. Als je besluit om met ze te vechten, wees dan gewaarschuwd. Het zijn sterke vijanden, Praat je met ze, dan kunnen ze je een Keuze geven. Deze Keuze wisselt per speler. Als je SBURB in je eentje speelt zal je Denizen altijd Yaldabaoth zijn.

Skaia - Een kern van oneindig creatief potentieel. Skaia begint als een klein schaakbord van negen vakjes, maar groeit voor elke speler die het Medium betreedt. Uiteindelijk zal het een complete planeet zijn. Skaia is ook waar Prospit en Derse vechten.

Prospit - Prospit is een planeet die om Skaia heen draait. Op Prospit zijn overal goudkleurige gebouwen te vinden. Witte Carapacians leven hier, onder de leiding van de Witte Koning en Witte Koningin. Vanaf Prospit is het mogelijk de wolken van Skaia te zien. Spelers die Prospit als droomplaneet hebben worden hier wakker als ze gaan slapen.

Derse - Een paarse planeet die dezelfde architectuur als Prospit heeft. In tegenstelling tot Prospit is Derse ver weg van Skaia. Derse is in de Furthest Ring. Vanaf Derse kun je de Horrorterrors horen. De Zwarte Carapacians leven hier, onder de leiding van de Zwarte Koning en Zwarte Koningin. Spelers die Derse als droomplaneet hebben worden hier wakker als ze gaan slapen.

Furthest  Ring - Aan de rand van de Incipisphere ligt de Furthest Ring. Deze plaats wordt bevolkt door de Horrorterrors, en je kunt Derse hier vinden. Ook zijn de Dreambubbles hier.

Incipisphere - Dit is de benaming voor de plaats waar de Furthest Ring en het Medium zich bevinden. Dit is waar het allemaal gebeurt in het spel.

Medium - Een deel van de Incipisphere waar Prospit en Skaia zich bevinden. Ook komen de planeten van de spelers hier. Elke keer dat iemand het Medium betreedt komt er een planeet bij.

Planeten (LO?A?) - Zodra een speler het Medium betreedt wordt er een planeet voor die speler gemaakt. Elke planeet is anders, en ze worden afgekort tot LO?A?, waarbij de vraagtekens voor een letter staan die wisselt per planeet. Zo zijn er veel combinaties mogelijk, van LOWAA tot LOLAR. 

Horrorterrors - Deze wezens leven in de Furthest Ring. Het zijn grote monsters, maar je kunt bevriend met ze raken en soms zelfs nuttige informatie van ze krijgen. Het is alleen gevaarlijk om te lang naar ze te luisteren.

Carapacians - Deze wezens bevolken Prospit en Derse. Ze hebben een hard exoskelet, maar zijn meestal vriendelijk. Hun vorm doet vaak denken aan schaakstukken.

God Tier - Als een speler de top van zijn Echeladder heeft behaald en zijn Planeet heeft geholpen, is het mogelijk om God Tier te halen. Om dit te behalen moet je op je Quest Bed sterven. Een speler met God Tier kan niet zomaar dood, kan vliegen en krijgt vaak speciale krachten. Ze zijn daarom erg sterk.

Quest Bed - Voor elke speler zijn er twee van deze grote, stenen bedden. Een op de Planeet van de speler en een op de droomplaneet van de speler. Als een speler klaar is om God Tier te halen en vervolgens op een Quest Bed sterft zal die speler weer tot leven gewekt worden, maar met God Tier.

Echeladder - Als je vijanden verslaat of andere lastige taken volbrengt zal je omhoog gaan op de Echeladder. Dit is belangrijk, want hiermee kun je God Tier halen.

Class - Dit is het eerste deel van een titel in SBURB. Er zijn veertien verschillende Classes die je kunt krijgen, maar Lord en Muse zijn alleen beschikbaar als je SBURB met twee spelers speelt. Ook bepaalt geslacht welke Class je krijgt. Een meisje kan bijvoorbeeld geen Prince of Bard zijn, en een jongen kan geen Maid of Witch zijn. Ook hangt het er van af of een speler actief of passief is. Een Prince is bijvoorbeeld actief, maar een Heir is passief. 

Aspect - Dit is het tweede deel van een titel. Hiervan zijn er twaalf. Welk Aspect je krijgt wordt willekeurig bepaald. Om SBURB te kunnen winnen moeten er twee spelers zijn die Time en Space als aspect hebben.

Ectobiology - Dit is een ingewikkeld systeem waarmee de spelers worden gemaakt. Dit gebeurt met Paradox Slime, en moet worden gedaan door de speler die als eerste het Medium betrad.

Er zijn nog veel meer ingewikkelde termen, maar die zijn vaak snel te begrijpen. Wij wensen je veel geluk als je het spel besluit te spelen!

Homestuck - Titels: Deel 1

In Homestuck speelt het spel SBURB een grote rol. In SBURB krijgt elke speler ook een titel. Elke titel werkt verschillend, en dat is waar ik het nu over ga hebben.

Een titel bestaat uit twee delen. Het eerste deel is de Class, het tweede deel is het Aspect. Er bestaan veertien classes en twaalf aspects. Als SBURB met twee spelers wordt gespeeld, zijn de twee sterkste classes beschikbaar. Dit zijn Muse en Lord.

Eerst kunnen we kijken naar actieve en passieve classes. Muse is het meest passief, terwijl Lord het meest actief is. Maar verder is er nog niet veel waar we zeker van zijn. Wel weten we dat Bard en Rogue passief zijn, en dat Prince en Thief actief zijn. Classes komen in tweetallen, waarvan de een actief is en de ander passief. Zo zijn bijvoorbeeld Prince en Bard een paar, net als Thief en Rogue en Muse en Lord. Dit is ook iets waar we nog weinig over weten. Uiteindelijk maakt geslacht ook uit. Sommige classes zijn alleen voor jongens, andere classes zijn alleen voor meisjes. Ook zijn sommige classes voor beide geslachten, maar iets meer gefocust op een bepaald geslacht. Als we elke class apart zouden bekijken, kon dat best wel helpen. Dus dat ga ik nu doen.

Maid is een class die we drie keer hebben gezien. Aradia Megido is de Maid of Time, Jane Crocker is de Maid of Life en Porrim Maryam is de Maid of Space. Omdat deze class tot nu toe alleen nog maar bij meisjes is gezien, kunnen we aannemen dat dit alleen maar voor meisjes is. Dit is ook duidelijk uit de naam. Verder is Maid nog lastig, want we weten er niet echt veel over.  De dingen die Aradia deed zijn erg actief, terwijl Jane passief was. Over Porrim weten we niet veel. Maar als we kijken welke class bij Maid hoort, is het misschien wel wat makkelijker. Eerst komt Heir. Als een Heir gediend wordt door zijn aspect, dient een Maid haar aspect. Dit is waarschijnlijk het meest logische paar voor Maid. Verder zijn er eigenlijk niet veel classes die bij Maid passen. Het Maid/Heir paar maakt Maid waarschijnlijk actief, want van Heir zijn we bijna zeker dat het passief is.

Page hebben we, net als Maid, al drie keer gezien. Jake English is de Page of Hope, Tavros Nitram is de Page of Breath en Horuss Zahhak is de Page of Void. Page is waarschijnlijk alleen voor jongens. Page is nogal vaag, want we hebben er nog niet veel van gezien, maar uit een aantal gesprekken blijkt dat Page een class is die zorgt voor heel veel potentiele kracht. Een Page begint vaak zwak, maar kan later erg sterk worden. Of Page passief of actief is is nog behoorlijk onbekend. Ook het paar van Page is lastig te bedenken. Knight komt het dichtste bij. Als Knight actief is, wat het waarschijnlijk is, maakt dat Page dus passief.

Dan komt Mage. Mage hebben we slechts twee keer gezien, met Sollux Captor als de Mage of Doom en Meulin Leijon als de Mage of Heart. Mage is waarschijnlijk voor beide geslachten, want we hebben een jongen en een meisje gezien. Er is nog heel weinig informatie over Mage, en het is waarschijnlijk dus ook de class met de minste informatie er over beschikbaar. Het is nog heel wat raden, maar het is mogelijk dat een Mage zijn of haar aspect 'ziet' voor zichzelf. Als voorbeeld is er Sollux, die visioenen kreeg van hoe zijn vrienden dood zouden gaan. Ook kon Meulin perfect zien wie er een stel waren. Mage is dus bijna zeker een paar met Seer. Seer is hoogstwaarschijnlijk passief, dus dan is Mage actief.

Knight hebben we nu al drie keer gezien. Dave Strider is de Knight of Time, Karkat Vantas is de Knight of Blood en Latula Pyrope is de Knight of Mind. We hebben Knight nu dus twee keer bij jongens gezien en een keer bij een meisje. Knight is dus voor beide geslachten, maar misschien komt het iets vaker bij jongens voor. Twee van de belangrijkste personages in Homestuck hebben Knight als class, dus is het een class waar we al best veel van gezien hebben. Dave en Karkat gebruiken beiden hun aspect om te vechten en hun vrienden te beschermen, dus een goede beschrijving is 'vecht en beschermt met aspect'. Over Latula's gebruik van haar titel weten we niet veel. Knight is een erg actieve class, en is moeilijk om een paar voor te vinden. Maar Page komt het dichtste bij.

Rogue is een class waar we wel veel over weten. Calliope heeft namelijk uitleg gegeven over deze class. We hebben Rogue drie keer gezien. Nepeta Leijon is de Rogue of Heart, Roxy Lalonde is de Rogue of Void en Rufioh Nitram is de Rogue of Breath. Dit betekent dat het voor beide geslachten beschikbaar is, en dat het mogelijk iets meer op meisjes gefocust is. Een Rogue 'steelt zijn of haar aspect voor anderen', zoals Calliope uitlegde. Roxy had de kracht om te zorgen dat Calliope en Caliborn hen niet konden bekijken. Verder hebben we niet veel van de krachten van een Rogue gezien. Volgens Calliope hoort Rogue bij Thief, wat past omdat ze beiden hun aspect stelen. Rogue is hier passief, terwijl Thief actief is.

Sylph hebben we slechts twee keer gezien. Kanaya Maryam is de Sylph of Space, terwijl Aranea Serket de Sylph of Light is. Sylph is waarschijnlijk allen voor meisjes. Van wat we gezien hebben kan een Sylph waarschijnlijk 'genezen door aspect'. Aranea bood aan om Terezi weer te laten zien, door te genezen door licht. Kanaya heeft geprobeerd om te zorgen dat haar soort niet zou uitsterven met de Matriorb, een voorwerp dat goed past bij spelers van Space. Zo zou ze genezen door ruimte. Sylph past best wel goed bij Witch in een paar, waarbij Sylph passief is.

Seer is een class die we drie keer hebben gezien. Rose Lalonde is de Seer of Light, Terezi Pyrope is de Seer of Mind en Kankri Vantas is de Seer of Blood. Seer is dus voor beide geslachten. Rose kon haar krachten gebruiken om het beste pad te zien voor haar vrienden. Terezi gebruikte haar krachten tijdens haar duel met Vriska, waarbij ze elke mogelijke uitkomst kon zien. Kankri kon, als de Sufferer, zien hoe de planeet van de Trolls ooit was en daardoor proberen Alternia te verbeteren. Dus een Seer 'ziet zijn of haar aspect om anderen daarmee te helpen'. Seer past dus goed bij Mage, waarbij Seer passief is.

Thief hebben we maar twee keer gezien, maar we weten er veel over. Vriska Serket is de Thief of Light, en Meenah Peixes is de Thief of Life. Calliope heeft Thief ook uitgelegd. We hebben het bij twee meisjes gezien, maar het is mogelijk dat het ook voor jongens beschikbaar is. Een Thief 'steelt haar aspect voor zichzelf', zoals uitgelegd door Calliope. Dit hebben we vooral gezien bij Vriska, die het geluk van anderen steelt voor zichzelf. Thief hoort bij Rogue, waarbij Thief actief is.

Heir hebben we drie keer gezien. John Egbert is de Heir of Breath, Equius Zahhak is de Heir of Void en Mituna Captor is de Heir of Doom. Heir is dus waarschijnlijk alleen voor jongens. Een Heir wordt door zijn aspect geholpen wanneer dat nodig is. John werd bijvoorbeeld twee keer plotseling gered door een grote windvlaag. Equius kon zorgen dat hij, en alles om zich heen, niet gezien kon worden door bijvoorbeeld Doc Scratch en de viewport op Trollian. Mituna wist het altijd als er iets ergs stond te gebeuren, en kon daardoor de anderen op tijd redden. Heir is waarschijnlijk een paar met Maid, en passief.

We hebben Bard maar twee keer gezien. Gamzee Makara is de Bard of Rage, en Cronus Ampora is de Bard of Hope. Bard is alleen voor jongens. Een Bard 'nodigt vernietiging uit door zijn aspect'', zoals uitgelegd door Calliope. Verder is Bard nog behoorlijk onbekend. Bard is passief, en in een paar met Prince.

Prince hebben we drie keer gezien. Eridan Ampora is de Prince of Hope, Dirk Strider is de Prince of Heart en Kurloz Makara is de Prince of Rage. Prince is de vierde class die uitgelegd wordt door Calliope. Een Prince 'vernietigt aspect of vernietigt door aspect'. Vooral Eridan is hier een goed voorbeeld van. Hij doodde Kanaya, Feferi en vernietigde de Matriorb met een straal van energie, die later hoop blijkt te zijn. Ook heeft hij alle hoop opgegeven. Zo vernietigde hij zijn eigen hoop. Prince is actief, en hoort bij Bard.

Witch is een class die we ook drie keer hebben gezien. Jade Harley is de Witch of Space, Feferi Peixes is de Witch of Life en Damara Megido is de Witch of Time. Het is bijna zeker dat Witch alleen voor meisjes is. We weten nog niet echt veel van de krachten van een Witch, maar we hebben een paar dingen gezien. Jade kon hele planeten doen krimpen en groeien en Feferi kon de bijna dode WV genezen. Misschien betekent dit dat een Witch haar aspect manipuleert. Witch is waarschijnlijk een paar met Sylph, en erg actief.

Er zijn nog twee Master Classes, deze zijn erg sterk. Calliope is de Muse of Space en Caliborn is de Lord of Time. We weten dat Muse het meest passief van alle classes is, en dat Lord het meest actief is. We weten ook dat ze samen een paar vormen. Maar verder is het onbekend. Het is mogelijk dat een Muse inspireert en dat een Lord commandeert.

In deel twee zal het gaan over aspects. Hopelijk heb je hiervan genoten!

Homestuck - Titels: Deel 2

In Homestuck spelen titels een grote rol. De vorige keer ging het over het eerste deel van die titels. Maar na een class volgt een aspect. En dat is waar het nu over zal gaan.

In tegenstelling tot classes zijn er geen 'Master-Aspects'. Er zijn dus maar twaalf aspects. Het is wel zo dat een winnende sessie SBURB twee spelers nodig hebben die Time en Space als aspect hebben. Maar dat wordt hieronder verder beschreven. Verder maakt geslacht niets uit bij een aspect. Er bestaan ook geen actieve of passieve aspects. Dit betekent ook dat ze geen paar kunnen vormen.

Time hebben we vier keer gezien. Dave Strider is de Knight of Time, Aradia Megido is de Maid of Time, Damara Megido is de Witch of Time en Caliborn is de Lord of Time.  Dit is een van de twee aspects die nodig zijn om SBURB te kunnen winnen. Een speler met Time als aspect kan waarschijnlijk altijd door de tijd reizen. Ook is het dus mogelijk voor een verdoemde speler uit een andere tijdlijn om naar de speler uit de niet-verdoemde tijdlijn te gaan. Zo kan een speler van Time eindeloze klonen van zichzelf maken. Ook kunnen sommige spelers te tijd even stilzetten. De kleuren van Time zijn rood en donkergrijs.

Breath hebben we drie keer gezien. John Egbert is de Heir of Breath, Tavros Nitram is de Page of Breath en Rufioh Nitram is de Rogue of Breath. Op de letterlijke manier heeft een speler van Breath de kracht om wind te besturen. Zo kan John zijn krachten gebruiken  om een grote storm te maken. Maar als we Breath niet letterlijk nemen, betekent het waarschijnlijk motivatie. John was bijvoorbeeld de 'vriendleider' van zijn groep, en Tavros probeerde anderen zo veel mogelijk te helpen. De kleuren van Breath zijn blauw en geel.

Doom hebben we maar twee keer gezien. Sollux Captor is de Mage of Doom en Mituna Captor is de Heir of Doom. Doom is een aspect wat, in tegenstelling tot Breath en net als Time maar een betekenis heeft. In dit geval is dat dus doem. Zo kon Sollux de doem van zijn vrienden zien en wist Mituna het als ze op het punt stonden om allemaal te sterven. Verder hebben we geen voorbeelden van dit aspect gezien. De kleuren van Doom zijn donkergroen en zwart.

Blood hebben we ook maar twee keer gezien. Karkat Vantas is de Knight of Blood en Kankri Vantas is de Seer of Blood. Blood betekent waarschijnlijk niet letterlijk bloed, maar relaties. Karkat beschermde zijn vrienden en was een leider voor hun, terwijl Kankri, als de Sufferer, kon zien hoe de planeet van de trolls ooit was: vreedzaam. De kleuren van Blood zijn rood en bruin.

Heart hebben we drie keer gezien. Nepeta Leijon is de Rogue of Heart, Dirk Strider is de Prince of Heart en Meulin Leijon is de Mage of Heart. Heart betekent waarschijnlijk ook ziel, en bij Heart speelt splitsing ook een rol. Zo kon Dirk tegelijk op Derse en op aarde wakker zijn, en uiteindelijk ook nog in een droombubbel bij Jake. Verder moeten we nog goede voorbeelden zien van de krachten van een speler van Heart. De kleuren van Heart zijn roze en paars.

We hebben Space vier keer gezien. Jade Harley is de Witch of Space, Kanaya Maryam is de Sylph of Space, Porrim Maryam is de Maid of Space en Calliope is de Muse of Space. Space is net als Time nodig om SBURB te kunnen winnen. De krachten van een speler van Space hebben we vooral gezien bij Jade. Zij kon dingen laten krimpen en groeien, kon teleporteren en meer. Ook moet een speler van Space een van de belangrijkste taken in SBURB volbrengen. Een speler van Space moet namelijk kikkers vangen en fokken om uiteindelijk Billious Slick te maken. Hier wordt een speler van Space wel bij geholpen. De Knight moet namelijk helpen. De kleuren van Space zijn zwart en wit.

Mind hebben we maar twee keer gezien. Terezi Pyrope is de Seer of Mind en Latula Pyrope is de Knight of Mind. Mind draait om uitkomsten en mogelijkheden. Zo kon Terezi zien wat er zou gebeuren als ze iets deed. Door het kiezen van de goede uitkomst kun ze dus Vriska verslaan. Dit betekent ook dat spelers van Mind vaak meer weten dan anderen. De kleuren van Mind zijn groen en groenblauw.

Light hebben we drie keer gezien. Rose Lalonde is de Seer of Light, Vriska Serket is de Thief of Light en Aranea Serket is de Sylph of Light. Light betekent vooral geluk. Zo kon Rose het beste pad kiezen voor de anderen, en kon Vriska het geluk van anderen stelen. Maar Aranea kon letterlijk genezen met licht. Ze bood aan om Terezi weer te kunnen laten zien. De kleuren van Light zijn oranje en geel.

Void hebben we ook drie keer gezien. Roxy Lalonde is de Rogue of Void, Equius Zahhak is de Heir of Void en Horuss Zahhak is de Page of Void. Void heeft veel te maken met het verbergen van informatie. Roxy kon bijvoorbeeld zorgen dat Calliope en Caliborn niet konden zien wat ze deden. Ook kon Equius met zijn krachten zorgen dat hij en Vriska, die naast hem woont, niet gezien konden worden door Doc Scratch. Roxy kon uiteindelijk met behulp van een ring ontzichtbaar worden. De kleur van Void is donkerblauw.

Rage hebben we, net als Doom, Blood en Mind, maar twee keer gezien. Gamzee Makara is de Bard of Rage en Kurloz Makara is de Prince of Rage. Rage betekent letterlijke woede. Zo werd Gamzee uiteindelijk gek van woede en doodde hij Equius en Nepeta. Ook kon hij vernietiging door woede uitnodigen, want Caliborn werd kwaad door alleen maar naar Gamzee te kijken. De kleur van Rage is paars.

Hope hebben we drie keer gezien. Jake English is de Page of Hope, Eridan Ampora is de Prince of Hope en Cronus Ampora is de Bard of Hope. Hope betekent letterlijk hoop. Toen Jake op Prospit vermoord werd, riepen de inwoners van Prospit ''De Page is dood, onze hoop is verloren!'' Maar het beste voorbeeld van Hope is Eridan. De stralen die hij kon afvuren uit zijn staf waren geen stralen van wetenschap zoals hij dacht, maar stralen van hoop. Ook vernietigde hij de hoop om de Trolls niet uit te laten sterven door de Matriorb te vernietigen, en verloor hij zijn eigen hoop. De kleuren van Hope zijn lichtgeel en wit.

Life hebben we ook drie keer gezien. Jane Crocker is de Maid of Life, Feferi Peixes is de Witch of Life en Meenah Peixes is de Thief of Life. Opnieuw is de naam van dit aspect de letterlijke betekenis. Jane kwam vanzelf weer tot leven als ze werd gedood op Prospit. Een dode Feferi die God Tier had behaald kon vanuit een droombubbel WV helemaal genezen, en Meenah had iedereen in haar sessie gedood zodat ze konden blijven bestaan. De kleuren van Life zijn beige en groen.

Hiermee is het tweedelige verhaal over de titels in Homestuck klaar. Hopelijk heb je er opnieuw van genoten!

Homestuck - De Twaalf Goden

Aradia Megido - De Godin van Tijd

Ik ben de godin van lopende tijd.

Eeuwig ben ik, als een stenen blok.

Geen hart heb ik, maar tikkende klok.

Jullie verbazen mij niets, en eeuwen gaan voorbij.

Vraag mij niet om jullie gebeden te beantwoorden.

Ik luister niet, het maakt me niks uit.

Want niks in deze wereld zal blijven.

Ik zie en weet en voel geen schok.

Ik ben de godin van lopende tijd.

Tavros Nitram - De God van Adem

Ik ben de god van vlotte adem.

Van alles wat door de lucht heen gaat.

In dromen van vliegen ben ik er.

Ik ga nergens tegen in, maar verbuig het alleen.

En bereik een andere, aardigere plek.

Ik ben de fantasie van het vliegen.

Als je houdt van vrijheid ben ik je vriend.

En als je vast zit treurt dat mij zeer.

Ik ben de god van vlotte adem..

Sollux Captor - De God van Doem

Ik ben de god van komende doem.

Van alle dingen waar je niet onderuit komt.

Jullie leven als boeren en sterven als koningen.

Dus jammer, treur dat jullie zullen sterven,

En vier jullie laatste tijd in het leven!

Het zoetste is jullie laatste adem.

En martelend, de liederen die jullie zingen.

Ik ben de god van komende doem.

Nepeta Leijon - De Godin van Hart

Ik ben de godin van liefhebbend hart.

Ik ken het gevoel als zoetste wijn.

En weet wiens harten verbonden zijn.

Dus vraag mij, voor je een paar vormt.

Ik zegen jullie beloften in zuivere stem.

En vier jullie feestdag vrolijk mee!

Maar breek geen hart, of mijn klauwen vangen

De ontrouwen die de boel bedriegen.

Ik ben de godin van liefhebbend hart.

Kanaya Maryam - De Godin van Ruimte

Ik ben de godin van gewoven ruimte.

Mijn kleed vormt de hemellucht,

En sterrenbeelden, de details

Verbonden met een zilveren draad.

Ik verander steeds, als een storm.

Ik houd nooit eens dezelfde vorm.

En rivieren stromen als een wereld bloedt

Wat mijn eeuwige teleurstelling voedt.

Ik ben de godin van gewoven ruimte.

Terezi Pyrope - De Godin van Gedachten

Ik ben de godin van sluwe gedachten.

De beslissende stem in het eind.

Mijn lach of frons beslist jouw lot.

Ik ben een wezen zonder ogen.

En toch, ik bekijk al jouw gedachten.

Zo veel zijn van mijn blik gevlucht!

Ik scheid de waarheid en de leugens.

Dus vertel je smoesjes, ik zal wachten!

Ik ben de godin van sluwe gedachten.

Vriska Serket - De Godin van Licht

Ik ben de godin van het gelukkige licht.

De wensster, de vlam van het lot

Die barst in een fontein van roem,

Succes en geluk.

Maar riskeer je mijn hulp door te smeken

Word je wat ik nodig heb.

Jouw glorie is allemaal van mij,

Jouw flits verlicht dan mijn naam.

Ik ben de godin van het gelukkige licht.

Equius Zahhak - De God van Leegte

Ik ben de god van eenzame leegte.

Ik ben de nul, in het midden,

Dat er altijd is maar ongezien.

Mijn opdracht is om te wachten en zien

En stil, al je zetten volgen.

Als je alleen bent, de verborgen jou.

Ik beslis niet over jouw leven of lot.

Maar ken al jouw geheimen, wreed, gemeen.

Ik ben de god van eenzame leegte.

Gamzee Makara - De God van Woede

Ik ben de god van razende woede.

Van afgehakt hoofd en wrede marteling.

Een strijder van de kunst van oorlog.

En toch dood ik met blijdschap en plezier.

Want het hele leven is slechts een grap.

Mijn lachende stem veroorzaakt

De soldaat die dood wordt gemaakt.

Adrenaline is mijn brandstof.

Ik ben de god van razende woede.

Eridan Ampora - De God van Hoop

Ik ben de god van zwakste hoop.

Die rondloopt met zijn borst vooruit.

Ik spreek in zachte en smekende woorden.

Geef mij je gebeden of ik zal treuren.

Mijn zegenen zullen op je schijnen

Maar dan is jouw ziel wel de mijne.

Ik heb lief, maar vergeet mijn naam

En ik verdwijn, met mijn woede ingehouden.

Ik ben de god van zwakste hoop.

Feferi Peixes - De Godin van Leven

Ik ben de godin van geschonken leven.

Van geluk dat door je aderen stroomt.

Van het kloppende hart en brandende brein.

Ik voel het allemaal bezig zijn.

Mijn adem is van jou en jouw hartslag van mij.

En dankzij mijn goddelijke wil

Voel je alles en reageert.

Springen van blijdschap, huilen van pijn.

Ik ben de godin van geschonken leven.

Karkat Vantas - De God van Bloed

Ik ben de god van stromend bloed.

Van woede, liefde en moed.

Van jouw eigen levensloop.

Ik ben glorieus maar simpel.

Ik word geboren, sterf en kom weer terug.

Waarom in mij geloven als ik jou ben?

En alles is mijn domein.

Die goden zijn formaliteiten.

Ik ben de god van stromend bloed.

Homestuck Arena: Deel Een

Alternia. Een plaats waar veel gevochten wordt. Maar ook een plaats met een kastesysteem gebaseerd op bloedkleur. Het is zo dat elke kaste verschilt. Trollen met rood, bruin of geel bloed hebben meestal sterke krachten. Trollen met paars bloed zijn daarintegen weer zelf sterk. Maar per kaste zijn er ook weer verschillen. En twaalf trollen willen uitvinden wie er van hun het sterkste is. Dus ze kiezen voor de Arena.

De regels zijn simpel. Je mag niet doden, en er mag geen hulp van een lusus zijn. Ook moet je één wapen gebruiken. Verder is het mogelijk om te stoppen door een van de knoppen aan de randen in te drukken. Ook zullen er korte pauzes zijn. De winnaar ontvangt een trofee. Verder is er niet echt iets te vertellen... Want er moet gevochten worden.

De eerste ronde gaat beginnen. Iedereen wordt verdeeld in tweetallen. Deze moeten tegen elkaar vechten. Het eerste tweetal, en daarmee het eerste gevecht, verschijnt op het bord. Beybar tegen Jiliot. De twee kijken, de een geschokter dan de ander. Beybar denkt. Jiliot heeft jade bloed, dat is veel lager dan blauw en heeft geen krachten. Ook zijn trollen met blauw bloed vaak sterk, dus het moet eigenlijk toch lukken? Een trol duwt de dromende Beybar de arena in. Beybar schrikt, en kijkt. Een grote, open arena. Jiliot staat al klaar met haar werpmessen. Beybar denkt er nog over na om weg te rennen, maar de ingang is al gesloten. De andere tien trollen staan te juichen. Hij sluit zijn ogen en neemt een diepe zucht. Dit moet lukken. Hij pakt zijn wapen. Een lange stok, niet meer. Hij is toch nooit zo'n vechter geweest. Nou ja. Het bord verandert. Een grote drie verschijnt op het scherm. Jiliot knikt naar Beybar, en Beybar zucht terug terwijl hij probeert te glimlachen. Het wordt een twee. Het gejuich van de tien anderen wordt harder. De twee verandert weer. Een. Vervolgens wordt het scherm zwart en klinkt een harde toeter. Jiliot kijkt achter haar. Op het scherm staan vijf grote letters. START!

Jiliot wordt al gauw verrast door een klap tegen haar arm. Ze draait vlug om, gaat in een vechtpositie staan en voelt haar rok meegolven. Beybar grijnst, en probeert haar nog een klap te geven. Mislukt. Beybar verliest zijn balans en valt bijna, maar net als hij weer recht kan staan duwt Jiliot hem op de grond en zet hem vast met haar werpmessen. Beybar schreeuwt. ''Help! Help!'' roept hij, terwijl Jiliot boven hem staat. Ze giechelt een beetje, en gaat naast hem zitten.  Beybar probeert zich los te rukken, maar elke keer als hij een mes loskrijgt zet Jiliot hem gewoon weer terug. Ze pakt zijn stok en gooit hem in een hoek. ''En, Beybar? Geef je het al op?'' vraagt ze. De jongen op de grond zegt niks. Jiliot blijft wachten. Plotseling rukt Beybar alle messen los, staat hij op en rent hij naar de stok. ''Nooit! Ik geef nooit op!'' schreeuwt hij, terwijl hij de stok oppakt en op Jiliot afrent. Hij springt op haar en slaat haar met de stok, wat wel zorgt dat ze even duizelig is. Maar wat daarna gebeurt gaat erg snel. Jiliot houdt de werpmessen tussen haar vingers als klauwen, en maakt een pirouette. Beybar krijgt een grote, blauwe kras op zijn gezicht. Vervolgens raakt hij opnieuw zijn stok kwijt en probeert Jiliot een kopstoot te geven met zijn grote hoorns. Maar Jiliot bukt en gooit al haar werpmessen in een keer op Beybar. Beybar stopt en zakt in elkaar. Dood is hij niet, maar gewond wel. Hij steekt zijn hand op en wordt de arena uitgesleept. Jiliot loopt weg en het bord kondigt Jiliot aan als de winnaar. Nu nog de andere gevechten.

Nadroj en Pecill lopen de arena in. Gelukkig voor Nadroj is het een open arena. Beide gaan tegenover elkaar staan, op hun startposities. Pecill pakt een zakje met allerlei balletjes, ongeveer zo groot als een knikker. Nadroj pakt een grote hoorn. Het scherm begint af te tellen, en dezelfde toeter klinkt weer. Beiden staan stil. ''Nou Pecill, ga je nog iets doen?'' roept Nadroj. ''Stil, jij.'' roept Pecill terug. Nadroj lacht en blaast hard op de hoorn. Vervolgens vliegen ongeveer tien vogels naar hem toe. Hij wijst naar Pecill, die vlug een paar van de balletjes pakt. Zodra de vogels op Pecill af vliegen, gooit hij een van de balletjes op de grond. Hij ontploft en richt geen schade aan, maar laat wel een heleboel rook vrij. Het veld is nu gehuld in rook, en de vogels zoeken naar Pecill. Uiteindelijk zien ze iets bewegen. Dus vallen ze het natuurlijk aan. Nadroj schreeuwt. ''Nee! Niet mij! Jullie moeten Pecill aanvallen en niet mij!'' Hij blaast op zijn hoorn, maar er komt alleen maar rook uit. Pecill heeft er een rookbom in gegooid, die geniepige jongen. Uiteindelijk komt er geluid uit, en de vogels vliegen weg. Maar ondertussen is Pecill al achter Nadroj geslopen. Hij tikt op zijn schouder. Nadroj draait  zich om en schrikt, terwijl Pecill hem naar achteren duwt en een andere bom naast hem op de grond gooit. Deze laat geen rook, maar gifgas vrij. Nadroj begint te hoesten en wordt bleek, terwijl Pecill van een veilige afstand kijkt. Uiteindelijk kruipt Nadroj naar een knop toe en slaat erop. Pecill loopt weer terug als winnaar, terwijl Nadroj al hoestend en bleek terugkruipt.

Het volgende gevecht staat op het bord. Mundue tegen Darbel. Beiden staan klaar en pakken hun wapens. Mundue pakt haar degen, terwijl Darbel een pakje kaarten neemt. De kaarten hebben elk een scherpe, metalen rand, en zijn speciaal gemaakt om mee te vechten. Na de bekende toeter beginnen ze al meteen. Darbel rent om Mundue heen en gooit kaarten naar haar, terwijl Mundue ze behendig ontwijkt. Mundue rent vervolgens op Darbel af en begint al door haar in haar arm te steken. ''Mundue, serieus? Gewoon steken?'' vraagt Darbel. Mundue geeft geen antwoord maar lacht gewoon terwijl ze nog eens steekt, dit keer in haar been. Darbel knikt. ''O, dus zo gaan we het spelen, hé?'' Ze zakt door haar knieën en raakt de grond onder Mundue aan. De grond barst spontaan in vlammen uit, en Mundue en Darbel stappen beiden achteruit. De vlam dooft al snel, maar Mundue heeft nu brandende schoenen. Ze schopt ze snel uit, en mikt op Darbel. Helaas, mis. Niet dat ze vaak vecht met brandende schoenen. Ze rent op Darbel af en steekt haar meermaals, terwijl Darbel kaarten blijft gooien. Mundue wordt een paar keer geraakt in haar armen, maar ze negeert het en blijft steken. Uiteindelijk rent Darbel weg en probeert op een knop te drukken, maar voordat ze de knop bereikt zakt ze in elkaar. Mundue verlaat de arena, terwijl Darbel wordt weggesleept.

Het bord toont niet de volgende strijd, maar het wordt zwart. De eerste pauze is begonnen. Iedereen gaat op de banken zitten en gaat verder met voorbereiden. Sommigen eten. Hoe dan ook, ze zijn altijd klaar om te vechten.

Homestuck Arena: Deel Twee

Een harde toeter geeft aan dat de pauze afgelopen is. Iedereen ruimt zijn overbodige spullen op en gaat klaarstaan. Drie gevechten zijn al geweest, maar er moeten nog meer komen. Het bord krijgt weer kleur, en het volgende gevecht wordt aangekondigd. Wanita moet tegen Haldan vechten. Beiden hebben er, aan hun gezichten te zien, geen enkele moeite mee. Beiden lopen naar de startposities en pakken hun wapens. Wanita neemt twee waaiers met scherpe randen, en Haldan pakt zijn speer. Als de toeter die het begin van het gevecht signaleert klinkt rent Haldan op Wanita af met zijn speer. Wanita wordt geraakt, maar vervolgens snijdt ze in de arm van Haldan met haar waaiers. Haldan heeft duidelijk veel pijn, maar Wanita is erger gewond. Haldan loopt richting een van de knoppen. ''Geef je het nu al op, Haldan?'' zegt Wanita. Ze lacht een beetje en doet haar waaiers weg. Haldan draait vervolgens om en rent op de verraste Wanita af, waarna hij haar meermaals steekt. Wanita schreeuwt van pijn. ''Stop! Stop! Help!'' roept ze, maar Haldan blijft steken totdat ze bewusteloos in elkaar zakt. Vervolgens verlaten beide trollen de arena, de een zelf en de ander gedragen. Senari geeft Haldan een knuffel. ''Goed gedaan.'' zegt ze. De anderen kijken in afwachting naar het scherm. Nog maar twee gevechten voor de eerste ronde...

Vervolgens ziet Senari het scherm. Haar beurt. Haar tegenstander, Slakai, loopt langzaam de arena in. Senari lacht, en loopt zelf ook naar haar startpositie. Slakai? Echt? Ze blijft lachen, zelfs terwijl het startsignaal wordt gegeven. Slakai pakt zijn katapult en begint te schieten. Hij raakt Senari in haar buik. Vervolgens kijkt ze naar Slakai. Ze pakt haar zwaard en rent op hem af. Slakai blijft schieten, wat haar vertraagt, maar ondanks de pijn rent ze door. Slakai gaat vervolgens opgerold liggen, met zijn rug naar haar toe. Tenminste duurt het dan langer voordat hij verslagen is. Ze begint hem te slaan met haar zwaard, terwijl een grote grijns op haar gezicht tevoorschijn komt. Slakai probeert nog weg te rollen, maar beseft dan dat hij toch niet meet kan winnen en drukt op een knop. ''Zo, dat ging snel.'' zegt Senari terwijl ze de arena uitloopt.

De volgende twee deelnemers weten al dat het hun beurt is, maar ze wachten als nog totdat het aangekondigd is. Zodra dat gedaan is, gaan Yolloe en Vaullo naar hun startposities. Vaullo pakt een grote knuppel, en Yolloe pakt een zweep. Als de toeter klinkt, blijven beiden staan. Yolloe blijft naar Vaullo kijken, die vervolgens naar voren rent. Hij gooit zijn knuppel op haar af...of toch niet? Yolloe valt naar achteren, en bedenkt zich dan dat het geen echte knuppel was. Vaullo heeft hem nog steeds vast. Ze slaat hem vervolgens, maar Vaullo wordt niet geraakt. Nou ja, hij was eigenlijk wel geraakt, maar dat was hem niet. Hij staat achter Yolloe. ''Illusies zijn geweldig, vind je niet?'' zegt hij. Vervolgens slaat hij haar hard op haar rug, wat haar op de grond laat vallen. Geen beweging. Yolloe is verslagen.

Vaullo loopt weer terug. Zijn overwinning geeft het einde van de eerste ronde aan. Zes spelers hebben gewonnen, zes hebben verloren. De zes winnaars mogen door naar de tweede ronde. Daar zullen drie spelers uit overblijven, die zullen strijden om de titel.

De titel van beste vechter.

Homestuck Arena: Deel Drie

Na zes zware en lange gevechten is duidelijk geworden wie de sterkste zes zijn. Al zijn de verliezers klaar hebben de winnaars nog een aantal gevechten te gaan. Senari, Haldan, Vaullo, Mundue, Jiliot en Pecill staan te kijken naar het grote bord, in afwachting van het eerste gevecht van de tweede ronde. Vervolgens verschijnt er iets op het scherm. Het volgende gevecht! Vier van de zes blijven zitten. Maar twee van hen kijken geschokt naar elkaar.

Senari en Haldan lopen beiden naar binnen. Beiden blijven ze elkaar aankijken terwijl ze naar hun startposities gaan. Als het startsignaal klinkt, doen ze niks. Ze pakken niet eens hun wapens. Maar als de anderen boos beginnen te worden, pakken ze hun wapens wel. Ze zuchten beiden diep, en rennen op elkaar af. Senari springt op Haldan, die meteen valt. ''Het spijt me.'' zegt Senari, terwijl ze haar zwaard pakt en Haldan begint te slaan. ''Het spijt mij meer.'' zegt Haldan vervolgens, terwijl hij Senari van zich afduwt. Hij pakt zijn speer en begint haar te steken. Senari blokkeert de speer een aantal keer met haar zwaard, maar Haldan raakt haar vaker dan dat Senari Haldan raakte. Het gejuich wordt harder als Senari ontsnapt. Ze staan nu opnieuw tegenover elkaar, maar gewond. Senari ziet eruit alsof ze bijna in elkaar gaat zakken. Haldan glimlacht naar Senari, die vervolgens een ruitensymbool maakt met haar handen. Het gejuich verdwijnt. Haldan maakt het symbool ook. Maar na veel boegeroep gaan ze weer klaarstaan met hun wapens. Senari en Haldan rennen beiden op elkaar af. Er kan maar één iemand raak steken, en die persoon zou winnen. Die persoon is Haldan. Senari zakt in elkaar en wordt door Haldan weggedragen. Hij kijkt nogal somber, maar Jiliot legt een hand op zijn schouder. Senari wordt meegenomen en het volgende paar komt op het scherm.

Pecill en Jiliot lopen naar binnen. Beiden pakken hun wapens en staan klaar, zonder iets te zeggen. Haldan, Vaullo en Mundue kijken gewoon. Pecill pakt hetzelfde zakje, Jiliot pakt haar werpmessen. Ze zorgen beiden ervoor dat ze meteen kunnen aanvallen als het gevecht begint. Drie. Twee. Een. De toeter klinkt en beiden gooien. Pecill wordt geraakt door drie messen terwijl Jiliot naar achteren wordt geblazen door een explosie. Pecill verwijdert de messen en gooit ze op de grond, terwijl Jiliot probeert overeind te komen. Al is Pecill gewond lijkt hij de winnende hand te hebben. Dat blijkt nog meer wanneer hij een gifgasbom en rookbom op Jiliot gooit. Ze gooit al haar overige messen op Pecill in de hoop dat hij eerder verliest dan haar, maar ze zakt al gauw in elkaar terwijl Pecill nog rechtop staat. Hij loopt terug naar de hal waar hij met de andere drie deelnemers zit. ''Dus...nog een gevecht voor de finale, hé? Doe je best, Vaullo.'' zegt Pecill. Vaullo reageert niet echt, en staart naar het bord. Als zijn naam er op staat loopt hij naar binnen, samen met Mundue.

Ze staan klaar en in hun startpositie. Nu alleen nog wachten. Drie, twee, een, startsignaal. Ze zijn er nu wel aan gewend. Mundue en Vaullo hebben erg verschillende wapens, dus dit zou nog wel eens een interessant gevecht kunnen worden. Mundue loopt langzaam naar hem toe en volgt elke beweging. Vaullo grijnst en loopt naar rechts, terwijl een illusie naar links loopt. Mundue valt de rechter Vaullo aan, die vervolgens op de grond valt. ''Ik heb je!'' roept ze. ''Ben je daar zeker van?'' zegt hij, terwijl hij grijnzend Mundue van achteren slaat. Ze valt op de grond, maar houdt het nog langer vol dan Yolloe. Mundue staat weer op en kijkt rond. ''Leuk toch? Illusies?" zegt Vaullo. Maar Mundue negeert dat en rent naar hem toe. Ze steekt hem ongeveer vier keer voordat hij weer weg is. Ze ziet hem nog rennen in paniek. Of is het geen paniek? Hij ziet er niet erg kalm uit, maar dat kan ook een illusie zijn... Vervolgens blijken de vermoedens van Mundue te kloppen, want ze wordt hard geslagen. Deze keer is het de slag die haar verslaat. Ze valt op de grond en beweegt niet meer. Vaullo verlaat de arena terwijl hij zijn knuppel weg doet. Ondertussen wordt Mundue weggebracht.

Pecill, Haldan en Vaullo zitten naast elkaar. "Dus, Pecill. En jij ook, Vaullo. Hoe werkt het volgende gevecht? Tot nu toe hebben we alleen gevochten in wedstrijden van een tegen een, maar dat werkt niet met drie deelnemers." zegt Haldan. Pecill staart naar de grond. "Ieder voor zichzelf." zegt Vaullo. Pecill zegt niets, en knikt alleen maar. Haldan begint weer te praten. "Nou, gelukkig kunnen we nog voorbereiden... Veel geluk."

Homestuck Arena: Deel Vier

Na twee lange rondes gevuld met gevechten zijn er slechts drie van de twaalf deelnemers overgebleven. Ze hebben alledrie al twee gevechten achter de rug, die ze gewonnen hebben. Maar er kan maar een iemand winnen hier. Er kan maar een iemand de titel bemachtigen. En die persoon is nu nog onbekend. Maar daar komt gauw verandering in.

Vaullo, Haldan en Pecill. De drie deelnemers met een kans om te winnen. Op het moment zijn ze buiten de arena om uit te rusten en zich voor te bereiden, maar straks zal het gevecht losbarsten. In het midden van de grote kamer staat Haldan. Hij oefent met zijn wapen, een grote speer. Pecill zit in een hoekje nieuwe bommen te maken. En Vaullo leest gewoon een boek. Hoe dan ook, ze weten dat het gevecht zwaar zal worden. Een trol brengt de drie drinken en eten. Pecill en Vaullo negeren het, maar Haldan stopt en drinkt het glas sap in één keer op. Vervolgens loopt hij naar Vaullo toe. ''Zeg, Vaullo... heb jij geen voorbereiding nodig? Het wordt een lastig gevecht. En ik en Pecill bereiden ons wel voor." Maar Vaullo schudt gewoon zijn hoofd. "Zeker weten? Eet of drink tenminste iets." Hij schudt weer zijn hoofd. Haldan haalt  zijn schouders op en pakt het glas van Vaullo, wat hij ook in een keer opdrinkt. Pecill kijkt en lacht een beetje. Vervolgens gaat hij weer verder met zijn bommen. Haldan loopt weer terug en gaat met zijn speer oefenen.

Dan klinkt de toeter. Dezelfde toeter die het begin van een gevecht aanduidt. De drie staan op en lopen de arena binnen. In het midden staat dezelfde trol die het eten en drinken rondbracht. "Goed! Jullie hebben al twee rondes doorstaan, maar zijn jullie klaar voor het echte gevecht?" Pecill, Haldan en Vaullo knikken. "Mooi zo! Ik leg het wel even uit! Jullie zullen strijden tot er één iemand overblijft! Die persoon wint! De knoppen zijn hetzelfde, en als je wilt opgeven kun je op een knop drukken. Dus, ga klaarstaan!" De drie trollen lopen ieder naar de gemarkeerde plekken. Ze pakken hun wapens en gaan in een gevechtspositie staan. Vervolgens wordt er weer afgeteld, terwijl de trol de arena uitloopt. Uiteindelijk klinkt de toeter, maar veel harder. Het gevecht is begonnen.

Pecill begint al meteen door rond te rennen en bommen te gooien, behalve op één bepaalde plek. De rest van het veld wordt al gauw gehuld in rook en gifgas. Maar Vaullo en Haldan zoeken natuurlijk ook die plek op. Haldan loopt in het rond, op zoek naar de plek, terwijl Vaullo er al is. Hij probeert Pecill te slaan met zijn knuppel, maar elke keer als hij hem bijna raakt gooit Pecill een bom die Vaullo naar achteren duwt. Vervolgens besluit Haldan om op het geluid af te gaan. Al snel komt hij bij de twee. Terwijl Pecill bommen gooit, steekt Haldan hem van achteren met zijn speer. Vaullo slaat hem vervolgens hard. De giftige rook verdwijnt, en Pecill kruipt weg. Hij begint gewoon rondjes te rennen zodat de twee anderen hem negeren. Eerst lukt deze strategie ook. Steken en klappen worden heen en weer gegeven, en het wordt behoorlijk bloederig. Maar dan, als Haldan nog een keer zijn speer klaarhoudt om Vaullo te steken, zet Vaullo een stap naar achteren. Hij pakt zijn knuppel stevig vast. Vier illusies verschijnen, en allevijf rennen ze in verschillende richtingen. Haldan steekt maar wat in het rond, maar zonder de echte Vaullo te raken. De echte Vaullo rent op Pecill af, die van schrik struikelt en op de grond valt. Hij gooit nog gifgasbommen richting Haldan en de illusies, maar al gauw is hij verslagen door Vaullo. Haldan begint te hoesten. Zijn gezicht wordt bleek. Hij wil rennen, maar meer en meer illusies verschijnen. Uiteindelijk weet hij niet meer wie de echte is. Vaullo geeft Haldan een klap, waardoor hij op de grond valt. Hij steek Vaullo nog een paar keer, maar door het gif is hij ook al gauw buiten bewustzijn. Het gif verdwijnt en de twee verslagen trollen worden afgevoerd, terwijl de ondertussen al opgeknapte andere trollen juichen. Hij heeft gewonnen. Vaullo is de winnaar. Hij houdt zijn knuppel in zijn ene hand omlaag, terwijl hij de andere omhoog houdt. Ze hadden nooit gedacht dat hij kon winnen. Maar hij won. De trol van eerder loopt naar hem toe en zet een gouden trofee in zijn handen. Hij pakt vervolgens de bovenste, versierde rand van de trofee af. Het blijkt een kroon te zijn, die hij op het hoofd van de winnaar plaatst. En dit..

Dit is een moment dat niemand zal vergeten.